Veelgestelde vragen
Een ponton, of een schip dat niet meer onder klasse (gekeurd) is, is voor de (binnenvaart-)wet geen schip meer, maar een drijvend bouwwerk en valt daardoor onder we Woningwet.
Inbegrepen bij de dagprijs van het schip zijn: De huur. Deze is altijd inclusief de voorgeschreven nautische bemanning, het technisch onderhoud, keuringen, scheepsverzekeringen en internet.
Niet inbegrepen en dus bijkomend, zijn overige dienstverlening, zoals hospitality en/of transport tussen schip en werkplaats en variabele kosten, waaronder alle vormen van energie en kadevoorzieningen, alsmede gebruiksschade die aan het schip en/of inventaris wordt toegebracht.
Bij het zoeken naar een ligplaats is het van belang om een strategische plek te kiezen. Dat kan zo dicht mogelijk in de buurt van de project locatie zijn, of een ligplaats die ten opzichte van meerdere werklocaties goed bereikbaar is.
Wanneer je ervoor kiest om niet alle bedden te benutten, wordt de pp-prijs navenant hoger. Je kunt er ook voor kiezen om een schip te gebruiken voor een combinatie van slaapvertrekken en kantoorruimte.
- Scheepsbemiddeling en -makelaardij
- Organiseren van ligplaatsen, vergunningen, ontheffingen, kade-voorzieningen (walstroom, water, riolering)
- Scheepsmanagement
- Accommodatie
- Catering (team aan boord, dagelijkse verse bereiding)
- Overige hospitality aan boord (facilitaire diensten zoals receptie, hotelmanagement, schoonmaak, wasserijdiensten)
- Organiseren van recreatiemogelijkheden/activiteiten aan boord
- Organiseren van transport tussen schip en werklocatie (Walk-to-Work)
Fase 1 Voorbereiding/Kwartier maken:
- Verkenning en planning
- Schouw
- Ligplaats, vergunningen
- Kade-voorzieningen
- Contract opstellen op basis van heldere afspraken, algemene en bijzondere voorwaarden (dit doen wij i.s.m. PYCOTT)
Fase 2 Implementatie:
- Mobilisatie
- Onafhankelijke 0-meting
- Veiligheidsplan en inspectie
- evt. Project-specifieke technische aanpassingen aan boord
Fase 3 Uitvoering dienstverlening volgens contract:
- Maandelijks voortgangsoverleg (on site/remote)
Fase 4 Terug levering:
- Onafhankelijke schadeopname
- Demobilisatie
Fase 5 Evaluatie